בחודש מרץ 2024, חברת הענק גוגל הכריזה על עדכון ליבה משמעותי ביותר לאלגוריתם החיפוש שלה. עדכון אלגוריתם זה, המכונה "עדכון מרץ 2024", צפוי לחולל מהפכה של ממש בעולם קידום האתרים ולהשפיע באופן ניכר על דירוג האתרים בתוצאות החיפוש.
תוכן העניינים
Toggleבסרטון הזה אני מקריא את כל המאמר ונותן גם קצת הסברים בנוסף:
עברתי הרבה עדכונים של גוגל בחיים, למעשה עברתי את כולם… ואפילו חטפתי פעם אחת מעדכון פנדה המפורסם(לפני כ-13 שנים).
אז, לפני 13 שנים, הייתי הכי אגרסיבי שיש וגוגל הפיל לי מאות אתרי תוכן עם מאות אלפי עמודים, שהכניסו לי הכנסה פסיבית מתוכניות שותפים ופרסומות של גוגל(גוגל אדסנס – GOOGLE ADSENSE), כולם נפלו אז בדירוגים. זו הייתה הפעם הראשונה והאחרונה שחטפתי מגוגל… ואת הלקח שלי למדתי היטב..
מטרת העדכון
מטרתו העיקרית של עדכון מרץ 2024 היא לתת דגש מיוחד לתוכן איכותי ומעמיק, תוך הסרה של תוכן שאינו מועיל או איכותי מספיק מתוצאות החיפוש. גוגל שואפת לפתור את בעיית השימוש בתוכן לא איכותי שנוצר אך ורק למטרות קידום אתרים ומילות מפתח, מבלי להציע ערך אמיתי למשתמשים.
השפעת העדכון
על פי ההערכות, עדכון אלגוריתם זה צפוי להשפיע על כ-40% מהתוכן המופיע כיום בתוצאות החיפוש של גוגל. מדובר בכמות עצומה של דפי אינטרנט שעשויים לאבד את הדירוג הנוכחי שלהם או אף להיעלם לחלוטין מהאינדקס.
עם יציאת העדכון, בעלי אתרים רבים כבר מדווחים על ירידות משמעותיות בתנועה האורגנית לאתרים שלהם. חלק מהאתרים אף חוו הסרה מוחלטת מתוצאות החיפוש.
עדכון ליבה
עדכון הליבה של מרץ 2024 נחשב למשמעותי וגדול בהרבה מקודמיו, וכולל מספר עדכונים נרחבים למערכות הליבה של מנוע החיפוש. במובנים רבים, הוא מזכיר את ההשפעה המשמעותית שהייתה לעדכוני פינגווין ופנדה בעבר, שהביאו לקריסתם של אתרי כתבות ואתרי חדשות רבים שהתבססו על תוכן שאינו מקורי או איכותי.
עדכון ספאם
בנוסף לעדכון הליבה, גוגל הכריזה גם על עדכון ספאם נרחב. עדכון זה מתמקד בדומיינים פגי תוקף שנרכשו במטרה ליצור קישורים מלאכותיים ולהעביר סמכות דרך הפניית 301 או קישורים לא טבעיים מתוכן ישן.
להבנתי העדכון מכוון בעיקר לאתרים בתחומים קשים מאוד כמו קזינו או תחומים קשים אחרים שכדי להעביר יותר סמכות לאתרים שלהם בפרקי זמן קצרים יותר הם מפנים דומיינים פגי תוקף שחידשו אותם לאתר המקודם.
הם לא בודקים אם יש קשר לנושא האתר אלה הולכים נטו על סמכות ובגלל זה די פשוט לתפוס אותם כי הם משאירים עקבות שקל לאלגוריתם לפענח.
להערכתי אנשים שעושים הפניות 301 בכמויות קטנות ומאתרים באותו התחום לא יענשו כי זה פשוט בלתי אפשרי ככה לא להעניש אתרים חפים מפשע שפשוט החליטו למשל למתג מחדש את העסק ולהחליף דומיין ישן בחדש או לאחד כמה אתרים לאתר אחד מרכזי וכו'.
העדכון מכוון גם נגד שימוש בתוכן צד ג' באתרים בעלי סמכות, כגון מאמרים ממומנים וכתבות מקודמות בפרסומים מרכזיים. נראה כי אתרים שנשענו רבות על רכישת קישורים כאסטרטגיית קידום אורגני עתידים לספוג מכה קשה מעדכון זה.
זו הסיבה שככלל אני בעד גישה של איזון בין יצירת תוכן לכמות הקישורים הנכנסים, אם רוצים ליצור הרבה קישורים חיצוניים אני ממליץ גם ליצור הרבה תוכן באתר ולא רק באתר אלא גם לעדכן רשתות חברתיות, ככה נוצר איזון טבעי בין כמות הקישורים הנכנסים לכמות תפוצת התוכן של האתר וגידול בכמות הקישורים נראה לגוגל טבעי ונראה כצמיחת המותג. אני מסביר על זה בסרטון הבא:
המלצות והתאמה לעדכון
כדי להתאים את האתר שלכם לעדכון מרץ 2024 ולהימנע מפגיעה בדירוג האתר בגוגל, מומלץ להתמקד ביצירת תוכן מקורי, ייחודי וחדשני. התוכן צריך להיות כתוב על ידי אנשים מקצועיים בתחום, ולהציע ערך אמיתי לגולשים.
חשוב להימנע מתוכן אוטומטי או באיכות נמוכה שנוצר בכמויות גדולות אך ורק לצורכי מילות מפתח וקידום בגוגל. במידה והאתר שלכם נפגע מהעדכון, כדאי לבצע סקירה מעמיקה של התוכן ולהסיר דפים שאינם עומדים בסטנדרטים של גוגל.
קניית קישורים עדיין יכולה להיות אסטרטגיה יעילה, אולם יש לוודא שהתוכן באתר המקשר קשור ורלוונטי לאתר שלכם, ולא רק נוצר כדי להכיל קישור חיצוני. שימוש בדומיינים וותיקים עדיין יעיל, כל עוד הם מכילים תוכן איכותי שתואם את הנושא המרכזי של הדומיין.
השלכות עתידיות
עדכון מרץ 2024 של גוגל מסמן שינוי מהותי בגישה של מקדמי אתרים ובחברות קידום אתרים כלפי בניית קישורים.
נראה כי בעתיד, המיקוד העיקרי בקניית קישורים יהיה פחות על העברת סמכות דומיין ויותר על חיזוק מודעות מותגית. הדגש יהיה על נוכחות מאמרים איכותיים המזכירים את המותג בתוצאות החיפוש הרלוונטיות, ופחות על הקישור הישיר עצמו.
בנוסף, המלצות מילוליות על עסק או מוצר, גם ללא קישור ישיר, צפויות לקבל משקל רב יותר בעיני גוגל. ביקורות חיוביות, אזכורים של שם המותג וציטוטים יהפכו למרכיב חשוב באסטרטגיית הקידום כולה.
שאלות ותשובות על עדכון מרץ 2024 של גוגל
האם העדכון ישפיע על כל האתרים?
לא כל האתרים יושפעו מהעדכון, אולם על פי ההערכות, כ-40% מהתוכן ברשת צפוי לחוות שינויים בדירוג בעקבות העדכון. אתרים שמתבססים על תוכן איכותי ומקורי ועל בניית אתר מקצועית לא אמורים להיפגע, ואולי אף להרוויח מהעדכון.
כיצד ניתן לדעת אם האתר שלי נפגע מהעדכון?
ירידה פתאומית ומשמעותית בתנועת הגולשים לאתר יכולה להעיד על פגיעה מהעדכון. כדאי גם לבדוק את מיקומי הדפים בתוצאות החיפוש של גוגל למילות המפתח הרלוונטיות, ולראות אם חלה ירידה בדירוגים. כלי קידום אתרים כמו Google Search Console ו-Google Analytics יכולים לספק תובנות נוספות.
מה עושים במקרה של פגיעה בתנועה לאתר?
במידה ונראית פגיעה משמעותית בתנועה ובדירוגים, מומלץ לבצע סקירה מקיפה של האתר ושל אסטרטגיית הקידום. יש להתמקד בהסרת תוכן שאינו איכותי, לשפר את התוכן הקיים ולייצר תוכן חדש ומקורי שמציע ערך אמיתי למשתמשים. בנוסף, כדאי לבחון מחדש את הגישה לבניית קישורים ולוודא שהיא עומדת בהנחיות של גוגל.
האם קידום ממומן בגוגל מושפע מהעדכון?
עדכון מרץ 2024 מתמקד בעיקר בתוצאות החיפוש האורגניות. קידום ממומן, כלומר מודעות גוגל בתשלום, לא אמור להיות מושפע ישירות מהשינויים באלגוריתם. עם זאת, שיפורים באיכות התוכן יכולים לתרום גם לביצועי הקמפיינים הממומנים.
האם יש צפי לעדכונים נוספים בעתיד?
גוגל מבצעת עדכונים תדירים לאלגוריתם שלה כחלק ממאמציה המתמשכים לשפר את איכות תוצאות החיפוש. סביר להניח שבעתיד נראה עוד עדכוני ליבה, כמו גם שינויים ממוקדים יותר. חשוב להישאר מעודכנים ולהתאים את האסטרטגיה שלכם בהתאם.
5 נקודות מרכזיות על עדכון מרץ 2024 של גוגל
- עדכון מרץ 2024 מתמקד בהעדפת תוכן איכותי ומקורי ובהסרת תוכן שנוצר אך ורק למטרות קידום.
- ההשפעה צפויה להיות משמעותית, עם שינויים אפשריים בדירוגים עבור כ-40% מהתוכן המוצג כיום בתוצאות החיפוש.
- העדכון מורכב משינויים נרחבים במערכות הליבה של גוגל, וגם כולל רכיב אנטי-ספאם נגד קישורים מלאכותיים.
- על בעלי אתרים להתמקד ביצירת תוכן ערכי למשתמשים, ולהימנע מבניית קישורים מניפולטיבית ומתוכן אוטומטי באיכות נמוכה.
- העדכון מסמן שינוי בגישה לקידום אתרים, עם דגש רב יותר על איכות, מודעות מותגית והמלצות אותנטיות.
אז מה היה לנו…
עדכון מרץ 2024 של גוגל הוא שינוי מהותי ומשמעותי באלגוריתם של מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. העדכון נועד להעלות את הרף בכל הנוגע לאיכות התוכן ברשת ולהילחם בתופעות של ספאם וקידום מניפולטיבי.
מקדמי אתרים ובעלי עסקים המקדמים את הנוכחות המקוונת שלהם צריכים להתאים את האסטרטגיות שלהם לסטנדרטים החדשים. תוכן מעולה, שימושי וייחודי הוא המפתח. בניית קישורים צריכה להיעשות בצורה טבעית ומותאמת תוכן.
הדרך היחידה להצליח לטווח הארוך בעידן העדכונים התכופים היא להתמקד בחוויית המשתמש ובהצעת ערך אמיתי לקהל שלכם. מי שיאמץ את הגישה הזו, צפוי ליהנות מפירות השינוי, בדמות נראות משופרת בתוצאות החיפוש ותנועה איכותית ומניבה לאתר.
לא כל האתרים יושפעו מהעדכון, אולם על פי ההערכות, כ-40% מהתוכן ברשת צפוי לחוות שינויים בדירוג בעקבות העדכון. אתרים שמתבססים על תוכן איכותי ומקורי ועל בניית אתר מקצועית לא אמורים להיפגע, ואולי אף להרוויח מהעדכון.