הקשר בין שיווק בוידאו וקידום אתרים אורגני – מדריך מעשי

אופטימיזציה לאתר,קידום אורגני בגוגל לעורכי דין,מה זה seo,קידום ממומן בגוגל מחירים,יוסי לוי קידום אתרים,קידום אתרים לעורכי דין,מאמרי seo,קידום חנות בגוגל,קידום אתרים בחול,בדיקת מילות מפתח גוגל,איש seo,קידום בניית אתרים,אברהם קידום אתרים,קידום אורגני אלמנטור,חברה לקידום באינטרנט,קידום בגוגל לעסק,קידום אתרי אינטרנט,שירותי קידום באינטרנט,קידום אתרים לעסקים,חברה לקידום אורגני,כתיבת מאמרי קידום,שיווקנט קידום אורגני בגוגל,קורס קידום אתרים בחיפה,מחיר קידום אתר בגוגל,קידום חנות אינטרנטית,קורס קידום אתרים אורגני,קישורים קידום אתרים,קידום אתרים מדריך,קורס קידום אתרים אונליין,קידום אתרי wix,קידום בגוגל של חנויות באינטרנט,קידום אורגני מחיר,idanbenor קידום אתרים,בדיקת קידום אתר,קידום באדוורדס,קורס seo אונליין,קידום אתר ממומן בגוגל,קידום אתרים פרילנסר,הצעת מחיר קידום אתרים,שירותי seo,חברות לקידום אתרים,קידום אתרים לרופאים,בדיקת seo לאתר,seo טכני,קידום אתרים לבד,שיווק וקידום אתרים באינטרנט,מומחה פרסום ממומן בגוגל,קידום בוויקס,חברה לקידום,פרילנסר מקדם אתרים,קידום אתרים דרושים,קידום אתרים בחיפה,קידום אתר אינטרנט בגוגל,קידום בגוגל אורגני,שירותי קידום בגוגל מפות,חיפוש מילות מפתח,מחפש מקדם אתרים,חברת קידום אתרים seo,מומחה קידום ממומן,למעלה קידום אתרים,קידום אתרים יועץ,מומחה קידום אתרים,יתרונות קידום אורגני,קידום אורגני לעורכי דין,קידום אתרים חברות,קידום אורגני עצמאי,קידום אתרים ג ון ברייס,קידום אתרי עורכי דין באינטרנט,קידום אתר בגוגל לבד,seo מומחה,קידום אורגני,קידום אתר גוגל,קידום ושיווק אתרים,מאמרי קידום,כתיבת תוכן seo

תוכן עניינים

מאמר אורח מאת דניאל זריהן

מאז שאתר יוטיוב עלה לאוויר בשנת 2005 רשת האינטרנט מוצפת בסרטונים מכל הסוגים והמינים. כמובן שסרטונים ניתן למצוא לא רק ביוטיוב, אלא גם בפייסבוק, אינסטגרם וכמובן בטיק-טוק.

מבין כל המקומות האלו, הזירה הכי מוצלחת לשיווק בווידאו שגם עובדת מצוין יד ביד עם גוגל היא עדיין אתר יוטיוב, יש לכך כמה סיבות טובות:

  • משתמשי יוטיוב נוטים לצפות בסרטונים ארוכים יחסית (3 דקות ומעלה בדר”כ)
  • האלגוריתם של יוטיוב הוא אחד היעילים בכל מה שקשור למציאות סרטונים קשורים
  • קל מאוד ליצור סרטונים עבור קידום ממומן דרך מערכת Google Ads במגוון של פורמטים

אבל הדבר הכי חשוב הוא אולי שסרטונים נוטים להופיע במקומות גבוהים מאוד גם בחיפוש הכללי בגוגל, וגם ניתן להשפיע על דירוג שלהם בעזרת פעולות קידום אתרים סטנדרטיות (אופטימיזציה, קישורים ועוד). למעשה, אם המתחרים שלכם לא משתמשים בווידאו, סביר להניח שתוכלו להשתבץ במקום מאוד גבוה גם בלי לבצע עבודת SEO סיזיפית.

זה כמובן לא עובד בכל קטגוריה, אבל אפילו אם לא תגיעו למקום גבוה בגוגל, עדיין תוכלו לקבל חשיפה גבוהה דרך יוטיוב עצמו.

למה האלגוריתם של גוגל כל כך אוהב וידאו?

כמו שכתבנו בפתיחה, בעבר הלא כל כך רחוק רובינו נחשפנו בעיקר  למידע טקסטואלי שנוח מאוד לקרוא על המחשב בעוד הפקת סרטונים הייתה עניין יחסית יקר. במהלך השנים יותר ויותר גולשים עברו לחפש בגוגל דרך המובייל ולצרוך תכנים בצורה מותאמת לגלישות קצרות.

גוגל כמובן הבינה זאת והחלה לשלב יותר ויותר סרטונים בתוצאות החיפוש שלה, עם העדפה די ברורה ליוטיוב, ממנו היא מרוויחה לא מעט דרך באנרים על גבי הסרטונים, סרטונים ממומנים שמובלטים בתוצאות החיפוש וכמובן מודעות וידאו.

בסופו של דבר חשוב לזכור שהמטרה של גוגל היא לספק את חווית הגלישה הטובה ביותר לגולש, כך שאם אפשר לסכם את מה שכתוב בחמישה דפים בסרטון אחד וגם להמחיש את כל זה בצורה ויזואלית, אז זו כנראה תהיה התוצאה הכי רלוונטית.

הנתונים גם מראים שתוצאות וידאו זוכות לאחוזי לחיצה גבוהים מאוד ואילו שאר התוצאות הרגילות בעמוד נאלצות להסתפק בכמה אחוזים בודדים, זאת לעומת דפי תוצאות שכוללים בעיקר תוצאות טקסטואליות שם הבדלי הלחיצות על התוצאות לפי המיקום שלהן פחות קיצונים.

אגב, שיווק בוידאו זה לא רק סרטוני תדמית. אם יודעים איך ליצור סרטוני הדרכה, סרטוני טיפים או אפילו סרטונים עם טוויסט הומוריסטי זה יכול להיות מצוין. חשוב גם לגוון מדי פעם.

איך תבצעו אופטימיזציה לסרטונים השיווקיים שלכם בתוך יוטיוב?

לפני שנדבר על שילוב סרטונים בתוך גוגל, כדאי לדבר קצת על אופטימיזציה לסרטונים בזמן שמעלים אותם ליוטיוב. זאת אומרת, איך נגרום לו להופיע במקומות גבוהים בחיפוש בתוך יוטיוב.

לכל סרטון ביוטיוב יש מספר חלקים שהאלגוריתם של יוטיוב (שאינו זהה לזה של גוגל) יכול לקרוא גם באופן טקסטואלי ולמעשה להסיק מה יש בסרטון:

  • כותרת הסרטון
  • תיאור הסרטון
  • תמונה
  • תגיות
  • האשטאגס (#)
  • תמלול בתוך הסרטון עצמו (כתוביות)

ההמלצות שלנו:

כותרת: כמו שאנחנו עושים מחקר מילות מפתח בקידום אורגני, כך אנחנו צריכים לחשוב גם על אילו מילות מפתח לשלב, בעיקר בכותרת. האלגוריתם של יוטיוב קצת יותר סלחן בכל מה שקשור שימוש נרחב במילות מפתח, אבל עדיין היינו ממליצים לא להגזים ולחשוב על 3-4 מילות מפתח מרכזיות.

תגיות והאשטאגס: על פי גוגל, התגיות שאותן בוחרים משמשות בעיקר למקרים שבהם אנשים שוגים בחיפושים שהם מכניסים לתיבת החיפוש ולכן לא היינו ממליצים להשתמש בהן כרשימת מכולת של מילות מפתח כדי לא להפעיל כל מיני מגנוני ספאם. במקום זאת עדיף להשתמש בהאשטאגס, וגם את זה לעשות במתינות.
דרך טובה למצוא תגיות והאשטאגס היא באמצעות מחקר מתחרים. כלומר, לבדוק מה בדיוק המתחרים שלכם כותבים בסרטונים שלהם. אילו כותרות הם שמים ואילו תגיות או האשטאגס. יש גם כלים מקצועיים כמו למשל keywordtool.io שיכולים למצוא נפח חיפושים בתוך יוטיוב.

תיאור הסרטון: תיאור הסרטון כנראה פחות קריטי מבחינת קידום בתוך יוטיוב, אבל יש לו חשיבות עצומה בכל מה שקשור לכניסות לאתר שלכם. 

אם אתם בונים על כניסות מהסרטון לאתר העסק או אתר התדמית שלכם ההמלצה שלנו היא לשים את הקישור בשורה הראשונה מכיוון שזו השורה הכמעט יחידה שרואים אם נכנסים ליוטיוב מסמארטפון. 

כמובן שלא יזיק לאזכר את הכתובת גם בתוך הסרטון בקול שלכם או כבאנר.

תמונה מקדימה: בחירה של תמונה מקדימה טובה(Youtube Thumbnail – טאמבנייל ליוטיוב) יכולה להעלות את אחוזי הלחיצות מהחיפוש או סרטונים קשורים. יוטיוב ינסה למצוא את התמונות הכי טובות מתוך הסרטון באופן אוטומטי, אבל אתם יכולים להעלות גם תמונה מהמחשב עם טקסט / אפקטים וכו’.

תמלול: אופטימיזציה נוספת שאפשר לבצע היא באמצעות תמלול של הסרטון והוספת תרגום. הדבר יכול להפוך את הסרטון לנגיש למי שיש לו לקות שמיעה, וזה תמיד דבר טוב. חשוב שהתמלול יהיה בפורמט שיוטיוב יכול לקרוא (אפשר לתמלל דרך עורך הסרטונים ב”סטודיו” שיש לכל מי שמעלה סרטונים) ולא “צרוב” על הסרטון.

איך תגרמו לסרטון שלכם להופיע גם בתוצאות החיפוש של גוגל?

האלגוריתם של גוגל אומנם מתעדף סרטונים מסוימים אבל אפשר לבצע אופטימיזציה נוספת מעבר לכל מה שתיארנו עד כה.

באופן כללי חשוב לדעת שתוצאות וידאו יכולות להיות תוצאות שמגיעות ישירות מיוטיוב, תוצאות של אתרים שיש בהם נגנים עצמאיים (כמו למשל ynet), אבל גם תוצאות “מעורבות” שבהן הוידאו אומנם מיוטיוב (או אתרים דומים כמו Vimeo), אבל הוא מוטמע באתר שמופיע בתוצאות.

במידה ואתם מארחים סרטון על נגן עצמאי באתר שלכם (כמו שעושים למשל באתרים כמו ynet), חשוב מאוד שתהיה לכם מפת אתר לווידאו, אחרת לא בטוח שהוא יוכל למצוא בעצמו את הסרטון. 

עוד המלצה היא לוודא שהעמוד בו נמצא הסרטון הוא לא עמוד שכולל רק את הסרטון, אלא גם טקסט שמתקשר אל הסרטון. זה יכול להיות אפילו תמלול של הסרטון עצמו (גוגל לא רואה בזה העתקה). ככל שהעמוד יהיה איכותי יותר, כך הסיכוי שהתוצאה תהיה מעורבת יגדל בהתאם.

טיפ נוסף: מכיוון שבסופו של דבר גוגל מתייחס גם לקישורים נכנסים (Backlinks), כדאי לשלב גם קישורים ישירים אל הכתובת בה נמצא הסרטון באתר שלכם או יוטיוב.

מעקב אחרי הביצועים של הסרטונים שלכם

על מנת לראות את מספר הכניסות והחשיפות מתוצאות וידאו שהובילו לאתר שלכם או האופן בו הגולשים גילו את הסרטון שלכם בתוך יוטיוב, אתם יכולים לעשות שימוש בכלים הבאים:

דו”ח הביצועים ב-Search Console: כאשר אתם נמצאים על חיפוש מסוג “אינטרנט” גוגל יכלול את כל התוצאות מהחיפוש הכללי (בין אם זו תוצאה רגילה, וידאו או תמונה). ניתן גם לבחור בחיפוש מסוג וידאו ואז גוגל יציג אך ורק חיפושים שבוצעו בטאב “וידאו”.

נתונים על צפיות מתוך Youtube: אם תיכנסו לסטודיו ליוצרים דרך ה-Avatar (תמונת הפרופיל שלכם) ואז לתצוגה מפורטת (Analytics) תוכלו לראות את המקורות מהם הגיעו לסרטונים שלכם, בין אם אלו חיפושים בתוך יוטיוב, חיפוש בגוגל או מקורות אחרים (כולל צפיות בסרטונים מוטמעים).

אם הסרטונים שלכם צברו מספיק צפיות תוכלו אפילו לראות לצד אלו סרטונים אחרים יוטיוב הציג את הסרטון שלכם כהמלצה בטאב “היקף חשיפה”.

בקיצור, מדובר במכרה זהב של ממש שלמרבה הצער לא כולם מודעים לכוח שלו.

לסיכום

קידום אורגני לסרטונים שלכם מהווה הזדמנות נהדרת לחשוף את הסרטונים שלכם לעוד מאות גולשים נוספים בחודש דרך גוגל והחיפוש האורגני של יוטיוב. גם אם אתם לא מקדמי אתרים מומחים, מדובר בעניין די פשוט. גם אם תקדישו לו רק כמה דקות ביום (וכמובן תעקבו אחרי כל ההמלצות שלנו כבר כשאתם מעלים את הסרטון), סביר מאוד שתראו תוצאות די מהר. 

שאלות ותשובות

קידום סרטונים ב-YouTube הוא תהליך של אופטימיזציה של סרטוני וערוץ היוטיוב שלך כדי להגדיל את הדירוג שלו של הסרטנים בערוץ שלך בתוצאות החיפוש של יוטיוב. בשונה מגוגל SEO ישנו יתרון נוסף ביוטיוב שהסרטונים שלך יכולים להיות גם מוצעים לצפייה לצד סרטונים רלוונטיים מערוצים אחרים ואפילו בפיד הראשי של אפליקציית יוטיוב בניד, בטלויזיו או באתר יוטיוב! למעשה יוטיוב ינדב צפיות לסרטונים שלכם אם ערוץ היוטיוב שלכם מקודם קידום אורגני.

למנוע החיפוש של יוטיוב, יש אלגוריתם מורכב שקובע כיצד הסרטונים שלך יופיעו בתוצאות החיפוש של יוטיוב. אופטימיזציה של הסרטונים ביוטיוב יכולה לעזור להגדיל מדדים חשובים כמו ספירת עוקבים, מודעות למותג, ביקורים באתר וכמובן את השורה התחתונה – ההכנסות!

קידום סרטונים ביוטיוב הוא למעשה אופטימיזציה של דף הערוץ, הפלייליסטים, התיאור והסרטונים של הערוץ שלך. אתה יכול לבצע אופטימיזציה של הסרטונים שלך למנוע החיפוש של יוטיוב כמו גם למנועי חיפוש אחרים. משתמשים יכולים להיתקל בסרטונים שלך דרך גוגל, בינג וכו’.

קידום אורגני ביוטיוב מתמקדת במספר הצופים שהסרטון שלך הגיע אליו ועד כמה הסרטון מדורג בקטגוריה ספציפית. כאשר מותגים עושים אופטימיזציה למנוע החיפוש של יוטיוב, הנתונים מראים שהם רואים צמיחה של 50% בזמן הצפייה משנה לשנה בשלוש השנים האחרונות(נכון לשנת 2022).

קידום סרטונים ביוטיוב יכול לקחת זמן עד שהוא עובד אך לא תמיד, למילות מפתח ללא תחרות ניתן לדרג סרטון גבוה בתוצאות החיפוש של יוטיוב מיד כשאתם מעלים את הסרטון, למילות מפתח עם תחרות, תלוי בתחרות ותלוי אם אתם עושים את זה לבד או נעזרים במומחה קידום אורגני ביוטיוב! בשיווקנט אנחנו יודעים לדרג סרטונים בתוצאות החיפוש הראשונות ביוטיוב תוך כמה ימים בלבד! על ידי אופטימיזציה של הסרטונים שלך למנועי חיפוש, תוכל להגדיל את התנועה לסרטונים, לאתר וכמובן למותג שלך ולשפר את הדירוג שלך בתוצאות החיפוש. להלן מספר טיפים שיעזרו לך להתחיל:

1. התחל במציאת מילות המפתח הנכונות – לאחר שהחלטת על נושא הסרטון שלך, הגיע הזמן להתחיל במחקר מילות מפתח. חפש מילות מפתח שרלוונטיות לסרטון שלך ושסביר שיחפשו אחריהם צופים פוטנציאליים.

2. צור סרטון באיכות גבוהה איכות הסרטונים שלך היא המפתח באופטימיזציה שלהם למנועי החיפוש. הקפד לצלם ב-HD ולהשתמש בתאורה ובאפקטים קוליים טובים כדי לגרום לסרטונים שלך להיראות מקצועיים.

3. בצע אופטימיזציה של הסרטונים שלךלאחר שצילמת וערכת את הסרטונים שלך, הגיע הזמן להתאים אותם לתוצאות SEO אופטימליות. השתמש בתגי מילות מפתח, הוסף הערות ועוד כדי לעזור למבקרים למצוא את המידע שהם מחפשים במהירות ובקלות.

4. העלה את הסרטונים שלך ליוטיוב – לאחר שביצעת אופטימיזציה לכולם, הגיע הזמן להעלות אותם ליוטיוב! זה המקום שבו דברים יכולים להיות מסובכים – ודא שיש לך כותרת, תיאור, תגים שיעזרו לדרג את הסרטונים שלך במהירות.

לאחר שהכל מוגדר נכון, התחל לפרסם תוכן חדש באופן קבוע וראה כמה זמן לוקח עד שקידום סרטונים ביוטיוב ישתלם לך, זה רק עניין של זמן!

אם את\ה מעוניין להשיג תוצאות קידום אורגני ביוטיוב בזמני שיא בישראל, אנשחנו בשיווקנט בהנהלת מומחה קידום אורגני ביוטיוב מספר 1 בישראל ובעל נסיון של קידום אורגני בגוגל של 19 שנים, ארתור קלנדרוב. לתאום פגישת ייעוץ על קידום אורגני ביוטיוב עם מומחה קידום אורגני #1 בישראל ארתור קלנדרוב לחץ כאן >>

אם אתם לא רוצים להיחשף למצלמה ולא יודעים ליצור סרטוני אנימציה או לערוך סרטונים בכל דרך אחרת באופן עצמאי, דברו איתנו ואנו ניתן לכם הצעה שתתאים לצורך ולתקציב שלכם. לחצו כאן לקרוא מאמר ולצפות בסרטון שהפקנו על למה בעלי עסקים בוחרים בסרטוני אנימציה ולא בסרטוני וידאו?

אם ההפקה שלכם מורכבת מצריכה שימוש בצוות של אנשים שאין לכם ותצטרכו לשלם לכל המשתתפים בהפקה ואם יש צורך בהשכרת ציוד יקר למימוש הפקת הוידאו שלכם ואין לכם תקציב אז כמובן שהפקת סרטון אנימציה עדיפה במקרה זה. ואם אתם מעוניינים ליצור סדרה של סרטונים ותקציבכם נמוך, כאן לרוב יהיה זול יותר לצלם כמה סרטונים ביום צילום אחד למרות שבשיווקנט יש לנו אפשרות גם להפיק סרטוני אנימציה במחירים זולים יותר מהמחירים המופיעים במחירון סרטוני אנימציה באתר שלנו. אנו יודעים להפיק את הסרטון הכי טוב לכל תקציב.

שתפו פוסט זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מחירי חבילות קידום אתרים

נגן וידאו אודות קידום אתרים אורגני בגוגל - חבילות קידום אתרים אורגני בגוגל של ארתור קלנדרוב מומחה קידום אתרים עם 20 שנות נסיון SEO 2024

קורס שיווק דיגיטלי פרונטלי

נגן וידאו אודות קורס שיווק דיגיטלי פרונטלי של ארתור קלנדרוב - מומחה שיווק באינטרנט עם נסיון של 20 שנה.

לקוחות שיווקנט מספרים

Yaron ShwartzYaron Shwartz
13:18 03 Aug 23
עבודה מדהימה , תוצאה מצויינת , סרטון אנימציה ברמה גבוה. ממליץ בחום.תודה רבה ארתור
NetaNeta
15:39 23 Jul 23
עשינו סרטון אנימציה אצל ארתור אין ספק שהבחור מקצועי מאוד . מומלץ בחום.
Tani AharoniTani Aharoni
07:56 23 Mar 23
מדובר בהבנת הצורך ויישום באופן מקיף וחכם.
לירון מנצורלירון מנצור
18:06 18 Mar 23
חייבת לכתוב ביקורת חיובית ביותר על שיווק נט, ועל ארתור היקר באופן אישי , ראשית רמה סופר מקצועית , עמידת בלתי רגילה בזמנים, תוך הקפדה על איכות, כמות, שביעות רצון הלקוח, ארתור בעל סבר פנים נעימות, שלא מתפשר על מקצועיות ויחס ללקוח !המצגת שלי כמו גם הסרטון היו מושלמים!!מומלץ ביותר! אני בהחלט אעבוד עם שיווק נט בעתיד !!!
yaron lionyaron lion
10:16 12 Mar 23
ארתור הפיק עבורנו סרטון אנימציה. תודה רבה
claudia Nimtsovitchclaudia Nimtsovitch
18:19 13 Feb 23
מהדקות הראשונות של עבודה עם ארתור הבנתי שיש לי עסק עם מישהו מתחשב,מיקצועי,,עם תהליך עבודה מאוד מסודר,שמתחיל בהבנת הנושה וצרכים של הלקוח. הסרטון שלי יצא ממש יפה!אני ממליצה בחום.
ציון חזניציון חזני
12:42 06 Nov 22
ממליצה בחום!!! בלי לחשוב פעמיים!ארתור מקצועי מאוד, זמין לשאלות, לתיקונים ופתוח להצעות! תיקתק לנו את הסרטון והכין לנו תוצר מושלם!
js_loader
מאמרים נוספים

קישורים לקידום אורגני

מה זה קישורים לקידום אורגני? קישורים הם אחד הגורמים המשמעותיים ביותר בקידום אורגני של אתרים בגוגל. קישורים משמשים כ”המלצות” לאתר, ומהווים אינדיקציה לאיכות ולסמכות שלו בעיניי מנוע החיפוש. ככל שיש לאתר יותר קישורים איכותיים מאתרים מוכרים וסמכותיים,

כמה זמן את\ה מבלה בפייסבוק??? ולהיפך

כמה זמן פייסבוק מבלה בחייך?   קורא יקר של הפוסט הזה, כמה זמן מחייך אתה מבלה בפייסבוק? חשבת פעם כמה זמן פייסבוק מבלה בחייך? ידעת שאולי פייסבוק מאזינה לך?  אחד

קידום אתרי אינטרנט

קידום אתרים בגוגל (SEO) הוא התהליך של שיפור דירוג האתר שלך בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, על מנת למשוך יותר תנועת גולשים איכותית לאתר. במאמר זה נסקור את השלבים המרכזיים

קידום אתרים מחיר

קידום אתרים מחיר זה מה שחיפשת, מתחת לפסקה זו ראה טבלת טווחי מחירים. קידום אתרים הוא תהליך חשוב עבור כל עסק שרוצה להגדיל את הנראות שלו באינטרנט. אחת השאלות הראשונות שעולות היא – כמה עולה

חברת קידום אתרים בגוגל

חברת קידום אתרים בגוגל – יתרונות ואיך לבחור חברת קידום אתרים בגוגל? קידום אתרים אורגני (SEO) בגוגל הוא אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להגדלת התנועה והמכירות באתר. על מנת להפיק את

יצירת קשר