ניתוח השפעת תוכנית מדרגי האיכות(מעריכי איכות) של Google על האופטימיזציה למנועי חיפוש
לאחרונה צפיתי בראיון מרתק עם סיירוס שפרד, ראש מחלקה לשעבר ב-Moz. סיירוס החל לעבוד כמדרג איכות של Google ושיתף תובנות יוצאות דופן על האופן שבו Google מעריך אתרים ועל הדרכים שבהן אתרים נכשלים לעיתים ביצירת רושם חיובי על מדרגי האיכות. בעקבות הצפייה בראיון, החלטתי לכתוב מאמר המנתח את את עיקרי הראיון וההשלכות של המידע הזה על האופטימיזציה למנועי חיפוש.
תוכן העניינים
Toggle*מעריכי איכות = מדרגי איכות
נקודות מפתח | תיאור |
---|---|
תהליך ההערכת האיכות של Google | גוגל משתמשת במעריכים אנושיים כדי לדרג תוצאות חיפוש ולהעריך את איכות האתרים, ונתונים אלו משמשים לאימון האלגוריתמים של מנוע החיפוש של גוגל. |
חשיבות E-A-T | מומחיות, סמכותיות ואמינות (E-A-T) הם גורמי מפתח בהערכת איכות, במיוחד עבור שאילתות החיפוש YMYL (Your Money or Your Life – "הכסף שלך או החיים שלך"). |
היתרון של מותגים גדולים | אתרים גדולים ומותגים מוכרים עדיין נהנים מיתרון מסוים, אך גוגל מנסה לאזן זאת ולתת יותר לאיכות התוכן. |
השפעת AI על SEO | עלייה צפויה בתוכן המיוצר על ידי AI תיצור אתגרים חדשים עבור גוגל ומקדמי אתרים. |
המפתח להצלחה עתידית ב-SEO | שילוב של תוכן איכותי, התמקדות במשתמש וחשיבה יצירתית יהיה קריטי בנוף ה-SEO המשתנה. |
סרטון הראיון עם מדרג האיכות של גוגל סיירוס שפרד
במאמר זה, נדון בנושאים המרכזיים הבאים:
- תהליך הערכת האיכות של Google והתפקידים של המעריכים(מדרגי איכות)
- חשיבות E-A-T בהערכות האיכות והדרכים להדגשתם באתרים
- כיצד Google משתמש בנתוני ההערכה האיכותית
- היתרון של אתרים גדולים ומותגים מוכרים וניסיונות של Google לאזן זאת
- תחזיות SEO לשנה הקרובה, כולל ההשלכות של עלייה בתוכן מיוצר באמצעות AI
- תובנות עיקריות מהעבודה כמעריך איכות והשינויים שסיירוס ביצע באתר שלו בהתבסס עליהן
איך גוגל מגייסת מדרגי איכות ומה התפקידים העיקריים שלהם?
כדי להפוך למעריך איכות(מדרג איכות) של Google, המועמדים צריכים לעמוד בדרישות הסף ולעבור סדרה של בחינות. התהליך כולל:
- מבחן התאמה
- מבחן מקיף
- בדיקת רקע של המועמד
- אימון של מאות עמודים של הוראות
למעריכי האיכות יש שני תפקידים עיקריים:
- דירוג תוצאות חיפוש: המעריכים מקבלים תוצאות חיפוש ומדרגים אותן על סולם "עונה על הצרכים".
- הערכת אתרים: המעריכים בוחנים את האתרים עצמם ומעריכים אותם לפי קריטריונים כמו ניווט, E-A-T (מומחיות, סמכותיות ואמינות), ואיכות התוכן, כדי לתת להם ציון כולל.
מעניין לציין שהמעריכים עצמם מקבלים ציונים על הדירוגים שלהם. ככל שהם מתקדמים בארגון וצוברים ניסיון, הדירוגים שלהם מקבלים יותר משקל.
חשיבות E-A-T בהערכות האיכות
E-A-T, שהוא קיצור של מומחיות (Expertise), סמכותיות (Authoritativeness) ואמינות (Trustworthiness), זהו מושג מפתח בהנחיות למעריכי איכות של Google. סיירוס הדגיש שE-A-T חשוב במיוחד עבור שאילתות YMYL (Your Money or Your Life – "הכסף שלך או החיים שלך"), שהן שאילתות שיכולות להשפיע על בריאותו, ביטחונו או רווחתו הפיננסית של המשתמש.
הנה כמה דרכים שבהן אתרים יכולים להדגיש את ה-E-A-T שלהם:
אסטרטגיה | תיאור |
---|---|
ניווט וקישורים פנימיים | השתמש בשמות רלוונטיים לקישורי ניווט ובקישורים פנימיים מועילים. |
מידע על הכותבים | הצג את הכישורים והרקע של הכותבים כדי להדגיש את המומחיות שלהם. |
עמודי אודות מפורטים | כלול עמודים נפרדים עבור פרסים, קריירה, צוות וכו'. |
- ניווט וקישורים פנימיים רלוונטיים: שמות קישורי ניווט צריכים להצביע על הנושאים המרכזיים של האתר, וקישורים פנימיים צריכים להיות רלוונטיים ומועילים.
- מידע על הכותבים: הצגת הכישורים והרקע של הכותבים יכולה להדגיש את המומחיות שלהם.
- עמודי אודות מפורטים: כדאי לכלול עמודים נפרדים עבור פרסים, קריירה, צוות, וכו'.
סיירוס ציין: "אם אני רואה כ-10 סוגים שונים של עמודי אודות… אני פשוט יודע שהאתר הזה מציג את עצמו. הם אומרים לי הכל על עצמם… וזה מעלה את האמון שלי בהם."
השימוש של Google בנתוני הערכת האיכות
למרות שההערכות האיכות לא משפיעות ישירות על דירוגי החיפוש, Google עדיין משתמש בנתונים האלה בדרכים חשובות. סיירוס מאמין שהנתונים משמשים לאימון של אלגוריתמי הלמידה העמוקה (deep learning) של Google. האלגוריתמים לומדים לזהות דפים בעייתיים על סמך הדוגמאות שמספקים המעריכים.
עם זאת, עדיין לא ברור בדיוק אילו סימנים Google מחפש. סיירוס משער שזה יכול להיות שילוב של סימנים ישירים שמצאו המעריכים, כמו גם סימנים אחרים שיכולים לשקף את ההערכות.
היתרון של אתרים גדולים ומותגים מוכרים
אחד הממצאים המעניינים מהראיון הוא שנראה שלאתרים גדולים ולמותגים מוכרים עדיין יש יתרון מסוים בדירוגים של Google. אבל נראה שGoogle מודע לכך ומנסה לאזן את המצב.
בגרסה האחרונה של ההנחיות למעריכי האיכות, נוספו סעיפים חדשים שמבהירים שדפים איכותיים לא בהכרח צריכים לקבל דירוג "עונה על הצרכים" גבוה מאוד. זה מרמז שGoogle מנסה להפחית את היתרון האוטומטי שניתן בעבר למותגים גדולים.
תחזיות SEO לשנה הקרובה
בהתבסס על מגמות נוכחיות והתפתחויות צפויות, הנה כמה חיזויי SEO לשנה הבאה:
- תיקון עדכון "התוכן המועיל": סיירוס צופה עדכון משמעותי שיתקן במקצת את ההטיה לטובת מותגים גדולים שנוצרה על ידי עדכון "התוכן המועיל".
- יותר תשובות ותוכן מבוסס AI (בינה מלאכותית): צפויה עלייה בתשובות שמופקות על ידי בינה מלאכותית (AI) בתוצאות החיפוש, כמו גם הצפה של תוכן שמיוצר על ידי AI ברשת. זה יכול ליצור אתגרים חדשים עבור Google ומקדמי אתרים כאחד.
- שינויים אפשריים בנתח השוק של Google: אם אפל תידרש לספק אפשרות בחירה של מנוע חיפוש במכשירי אייפון, זה עלול להוביל להפחתה קטנה בנתח השוק של Google לטובת מנועים כמו Bing ו-DuckDuckGo. עם זאת, סביר להניח ששינויים כאלה יהיו צנועים בהיקפם, לפחות בהתחלה.
התמודדות Google עם תוכן שנוצר על ידי AI
סיירוס הביע ספקות לגבי היכולת הנוכחית של Google להתמודד בצורה יעילה עם ההצפה הצפויה של תוכן שמיוצר על ידי AI. בטווח הקצר, יוצרי תוכן עם קישורים ומותגים חזקים עשויים לנצל את המצב כדי להשיג יתרון.
בטווח הארוך יותר, Google עשוי לאמץ גישה שונה. סיירוס משער שלבסוף, במקרים שבהם ניתן לענות על שאלה באמצעות AI, Google עשוי פשוט לענות עליה ישירות בעזרת האלגוריתמים שלו – ואז למקם מודעות בדף התשובה כדי למקסם את הרווחים.
אם תרחיש כזה יתממש, מותגים ואתרים יצטרכו למצוא דרכים חדשות ויצירתיות כדי למשוך משתמשים ולספק ערך ייחודי. פשוט לייצר תוכן לא יספיק עוד.
תובנות עיקריות מהעבודה כמעריך(מדרג) איכות
בעקבות התובנות שרכש במהלך העבודה כמעריך איכות, סיירוס ביצע כמה שינויים באתר שלו:
- הוא עדכן את האתר כך שיהיה ברור מיד שהנושא המרכזי שלו הוא SEO.
- הוא החל לספק תשובות ישירות יותר בתחילת הדפים, גם אם זה בא על חשבון מדדים כמו זמן שהייה(Dwell Time).
- כמקדם אתרים כשהוא עובד על האתרים שהוא מקדם הוא התחיל להתאים את האתר יותר למשתמשי הקצה ולא למנוע החיפוש של גוגל. החשיבה שלו כמקדם אתרים השתנתה, הוא התחיל לחשוב יותר כמו משתמש ופחות כמו מקדם אתרים.
תובנה תיאור הדגש את הנושא המרכזי סיירוס עדכן את האתר שלו כך שיהיה ברור מיד שהנושא המרכזי הוא SEO. ספק תשובות ישירות הוא התחיל לתת תשובות ישירות יותר בתחילת הדפים, גם על חשבון מדדים כמו זמן שהייה. חשוב כמו משתמש חשוב יותר על צרכי המשתמשים ופחות כמו מקדם אתרים.
כפי שסיירוס ציין: "האתרים הכי טובים שעבדתי עליהם כיועץ לא אכפת להם כל כך מ-SEO. הם פשוט אכפת להם מהמשתמש… אני חושב שבאופן פרדוקסלי, אם אתה חושב על המשתמשים ונותן להם את מה שהם רוצים ואכפת לך קצת פחות מ-SEO, אתה עשוי לקבל דירוגים גבוהים יותר.
אז מה ניתן להסיק מהסרטון של הראיון?
הראיון עם סיירוס שפר חושף נקודות מעניינות לגבי תהליך הערכת האיכות של Google ואיך הוא משפיע על דירוגי החיפוש. בזמן שנראה שמותגים גדולים עדיין נהנים מיתרונות מסוימים בדירוג מהאלגורית של גוגל, יש גם סימנים לכך שGoogle מנסה ליצור מגרש משחקים מאוזן יותר.
המסר העיקרי הוא שהאסטרטגיה הטובה ביותר ל-SEO בטווח הארוך היא להתמקד במתן ערך ובשיפור החוויה עבור המשתמשים. עם זאת, בעידן של תוכן המיוצר על ידי AI, מותגים ואתרים יצטרכו גם למצוא דרכים יצירתיות להציג את הייחודיות שלהם ולבנות את הסמכות שלהם בנישות שלהם.
עם התקדמות של טכנולוגיות AI והשינויים הבלתי נמנעים באלגוריתמים של Google, מקדמי אתרים יצטרכו לאמץ גישה עדכנית ודינמית. השילוב של תוכן איכותי, התמקדות במשתמש, וחשיבה יצירתית יהיה המפתח להצלחה בעתיד של SEO.
וזה בדיוק מה שאני מציע ללקוחות שיווקנט בחבילות הקידום האורגני בגוגל של שיווקנט, גישה חדשה ומהפכנית של קידום אורגני וזו גם הסיבה שאני מעניק שירות בוטיק אישי למספר מצומצם של לקוחות, כי צריך להתמקד בכל לקוח ולעשות איתו עבודת עומק, כל דבר אחר להערכתי פשוט יפסיק לעבוד. אז מהרו לעיין בדף שירותי קידום אתרים אורגני בגוגל של שיווקנט והזמינו את החבילות עם שירות בוטיק אישי שלי כל עוד הן זמינות.