במשך שנים רבות הומור היה מרכיב מאוד נפוץ בעולם הפרסום. לפי מחקרים שנעשו התברר כי המרכיב הקומי של הפרסומת הוא זה שמשפיע על היווצרותם של זיכרונות חיוביים אצל צרכנים בהקשר למוצר.
הומור גורם לצרכן לחייך ויוצר קשר רגשי חיובי בין המוכר לקונה.
האדם המודרני נחשף להמון פרסומות כל יום. חלק מהפרסומות נשכחות תוך זמן קצר, וחלקן “ניתקעות” בראש.
לפעמים אדם אפילו לא זוכר איפה הוא שמע את השיר המצחיק שמזמזם לו בראש כבר כמה ימים ברצף וזה כמובן אומר שהפרסום עבד.
השימוש בהומור בסרטונים שיווקיים יעיל מאוד ויכול להוביל להפיכת הסרטון לסרטון ויראלי – כזה שכולם רוצים לשתף עם חברים. יחד עם זה חשוב לדעת כי הומור הוא מושג יחסי, ומה שמצחיק לאדם אחד יכול להיות מעליב לאדם אחר. לכן, חשוב מאוד שהומור בפרסום יהיה מאוזן.
הנה כמה דוגמאות לפרסומות הומוריסטיות:
IKEA